✓ KOOP 2 RIEMEN KRIJG 20%

✓ GRATIS VERZENDING BOVEN 60 USD

✓ SNELLE LEVERINGEN VANUIT ONS MAGAZIJN IN ZWEDEN

Restitutie- en Retourbeleid

Over Treband AB, organisatienummer: 559488-8785

Let op: Kosten die van toepassing kunnen zijn zoals hieronder aangegeven, worden in rekening gebracht in dezelfde valuta als waarin je aankoop oorspronkelijk is gedaan.

1. Niet-afgehaald pakket

Als je je pakket niet afhaalt binnen de bewaartermijn vanaf het moment dat het bij je afhaalpunt aankomt, wordt het naar ons teruggestuurd en brengen we je 200 SEK/150DKK/20EUR in rekening voor het niet afgehaalde pakket. Als je van gedachten bent veranderd nadat het pakket door ons is verzonden, moet je het pakket in ontvangst nemen en vervolgens aan ons retourneren; anders wordt het geregistreerd als een “niet-afgehaald pakket” en wordt het overeenkomstige bedrag aan jou als klant in rekening gebracht.

2. Recht op herroeping en teruggave

Als je niet tevreden bent met je aankoop, heb je het recht om je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst te herroepen.

2.1 Herroepingsrecht
2.1.1 Een bestelling annuleren die nog niet is verwerkt

Als je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht en je bestelling nog niet is verwerkt, kun je je aankoop annuleren. We hebben een geautomatiseerd magazijnsysteem en beginnen direct na bestelling met het verwerken van artikelen uit het magazijn. Je kunt ook producten uit je bestelling verwijderen nadat deze is geplaatst, op voorwaarde dat de verwerking van deze artikelen nog niet is gestart. Als u uw bestelling wilt annuleren of producten uit uw bestelling wilt verwijderen, neemt u contact op met onze klantenservice. Als je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht op een bestelling nadat de verwerking van het magazijn is begonnen, moet je de bestelling in ontvangst nemen en vervolgens op de gebruikelijke manier aan ons retourneren. Als u de bestelling niet afhaalt, wordt deze behandeld als een niet-afgehaalde bestelling in overeenstemming met artikel 1 van de inkoopvoorwaarden.

2.1.2 Een bestelling annuleren na levering
Jij als consument hebt het recht om je aankoop te annuleren binnen 14 dagen vanaf de dag dat je je goederen hebt ontvangen. Het herroepingsrecht is van toepassing op voorwaarde dat je artikel niet speciaal voor jou op maat is gemaakt of dat je het product niet hebt gebruikt/gemonteerd. Lees hieronder meer over hoe je kunt retourneren.

2.1.3 Geldigheid
Een annulering is pas geldig nadat u per e-mail een bevestiging van ons hebt ontvangen.

2.1.4 Standaardformulier voor herroepingsrecht van de Consumentenbond
Als je wilt, kun je het standaardformulier voor herroepingsrecht van de Consumentenbond invullen en bijvoegen wanneer je contact opneemt met de klantenservice.

2.2 Retourzendingen
Als je niet tevreden bent met het artikel, kun je het aan ons retourneren en krijg je je geld terug voor je retourzending minus de retourzending, die je zelf moet betalen zoals beschreven in artikel 2.5.

Om een retourzending te maken, neem je eerst contact met ons op via info@treband.com. Vermeld je naam en bestelnummer in de e-mail. Wij maken een retourautorisatie en sturen je instructies over hoe je het product moet retourneren.

Nadat je retourzending is geautoriseerd, heb je 14 dagen de tijd om het pakket naar ons op te sturen. Als je het pakket niet binnen deze 14 dagen opstuurt, wordt de retourzending geweigerd en wordt de bestelling als volledig beschouwd.

2.3 Toestand van artikelen
U hebt het recht om het product uit te pakken en het uiterlijk ervan te inspecteren. Een voorwaarde voor goedkeuring van uw retourzending is dat het artikel, indien van toepassing met de originele verpakking, in dezelfde goede staat moet worden geretourneerd als toen u het ontving, dat wil zeggen in vrijwel ongewijzigde staat. Als het product dat je hebt besteld moet worden geassembleerd, moet het ongeassembleerd zijn om je retourzending te kunnen goedkeuren. Plak het verzendlabel voor de retourzending over het oude verzendlabel. Als je het pakket hebt ontvangen met het verzendlabel bevestigd aan de buitenverpakking, moet je ook de buitenverpakking gebruiken als je het product terugstuurt, zodat je retourzending wordt goedgekeurd.

2.4 Aftrek voor waardevermindering
We behouden ons het recht voor om een aftrek voor waardevermindering toe te passen als de staat van het artikel zodanig is veranderd dat het niet langer aan een andere klant kan worden verkocht zonder een aftrek op de verkoopprijs toe te passen. De aftrek wordt gemaakt van het totale retourbedrag voordat het aan je wordt terugbetaald. We beoordelen elke unieke retourzending om de hoogte van de aftrek te bepalen, maar de minimale aftrek is 200 SEK/150 DKK/15 EUR/15 USD.

2.5 Retourverzendkosten
Jij als klant bent verantwoordelijk voor de retourverzendkosten. Het is jouw verantwoordelijkheid om te betalen voor veilige verzending naar ons magazijn.

2.6 Verantwoordelijkheid voor transport
Verantwoordelijkheid voor transport betekent dat jij ervoor moet zorgen dat je zending ongeschonden bij ons aankomt. Verpak de artikelen daarom extra zorgvuldig zodat ze niet beschadigd raken tijdens het transport en overweeg een optie te gebruiken waarbij u de zending kunt volgen, zoals een pakket of aangetekende post.

Houd er rekening mee dat retourzendingen rechtstreeks naar ons magazijn moeten worden gestuurd, we kunnen niet garanderen dat we het pakket kunnen ophalen als het naar een servicepunt wordt gestuurd.

2.7 Verwerkingstijd
Zodra je retourzending in ons magazijn is aangekomen, reserveren we tot 3 werkdagen om de staat van het product te inspecteren en de artikelen als geretourneerd te registreren.

2.8 Terugbetaling
We verwerken de terugbetaling na de verwerkingstijd en wanneer je retourzending is geregistreerd en goedgekeurd door ons magazijnpersoneel. Het duurt meestal 5-7 werkdagen voordat het geld is teruggestort op je rekening. Je ontvangt een bevestiging per e-mail en de restitutie wordt altijd overgemaakt naar dezelfde betaalkaart of betaalmethode die je hebt gebruikt bij het afronden van je aankoop.

2.9 Retourneren van aangepaste bestellingen
Het recht van retour is niet van toepassing op maatwerkbestellingen. Een bestelling wordt beschouwd als een bestelling op maat als het gaat om een product dat speciaal voor jou is besteld en/of is geproduceerd volgens jouw specifieke vereisten. De klantenservice informeert je vooraf als je bestelling als maatwerk wordt beschouwd.

3. Klachten

3.1 Algemene voorwaarden
We passen het klachtrecht van de Wet Consumentenkoop toe, wat betekent dat je drie jaar de tijd hebt om een klacht in te dienen na ontvangst van het artikel. Voorwaarde is dat je alle onderhoudsinstructies opvolgt en de normale voorzichtigheid in acht neemt. In het geval van een klacht raden we je aan contact op te nemen met onze klantenservice voor een snellere afhandeling, zij zullen je helpen met de procedure. Er zal om fotografisch bewijs worden gevraagd als het defect duidelijk zichtbaar is.
In het geval van een klacht moet het defect worden gemeld zodra het wordt ontdekt. Het melden van een defect binnen twee (2) maanden na het ontdekken ervan, of wanneer u het defect had moeten ontdekken, wordt altijd beschouwd als een redelijke termijn. Daarom raden we je sterk aan om het product zo snel mogelijk na ontvangst te inspecteren, zodat eventuele defecten direct ontdekt kunnen worden en er geen twijfel over bestaat dat de schade niet is ontstaan nadat je het product hebt ontvangen. Bij een goedgekeurde klacht nemen wij als verkoper alle kosten in verband met de retourzending op ons, inclusief alle verzendkosten.

Je moet altijd contact met ons opnemen voor goedkeuring voordat je een defect artikel retourneert.

De klacht moet onmiddellijk na ontdekking van de fout worden gestuurd naar: info@treband.com.

3.2 Procedure
Als je niet tevreden bent met het artikel of als het beschadigd is tijdens de levering, vragen we je om foto’s van het defect samen met je bestelnummer op te sturen via het contactformulier. Zodra we deze hebben ontvangen, zullen we je een reactie geven.

3.2.1 Transportschade
Als het pakket en/of de inhoud ervan beschadigd is bij levering, meld dit dan onmiddellijk aan de koerier ter plaatse. Als het artikel beschadigd aankomt, vul dan ons contactformulier in en wij zullen je helpen. Stuur een foto mee met je bestelnummer. Houd er ook rekening mee dat er aanvullende foto’s kunnen worden gevraagd in verband met je geregistreerde klacht, waaronder bijvoorbeeld foto’s van de verpakking, verzendetiketten, enz.

3.3 Vergoedingen
In het geval van een goedgekeurde klacht, zal de klantenservice u een voorgefrankeerd retouretiket toesturen als wij vaststellen dat een retourzending noodzakelijk is. (In sommige gevallen is het retourneren van het defecte product niet nodig.) Zodra we het geclaimde artikel hebben ontvangen, wordt het defect opnieuw onderzocht en wordt u een nieuw artikel toegestuurd. Er worden dus geen kosten in rekening gebracht voor de retourzending van het geclaimde artikel of de verzending van het nieuwe artikel.

4. Uitwisselingen

Als je een ander artikel nodig hebt, kun je het beste het oorspronkelijke artikel retourneren volgens ons retourbeleid. Zodra je retourzending is geaccepteerd, kun je een nieuwe bestelling plaatsen voor het artikel dat je wilt.

ACCOUNT
Wishlist
Login
Create an account

Een link om een nieuw wachtwoord in te stellen zal naar je e-mailadres worden verzonden.

Your personal data will be used to support your experience throughout this website, to manage access to your account, and for other purposes described in our privacybeleid.

Password Recovery

Wachtwoord vergeten? Voer je gebruikersnaam of e-mailadres in. Je ontvangt een link via e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen.

SHOPPING BAG 0
RECENTLY VIEWED 0